BENIDORM BASTARDS #BLOG9

Nou ik dacht hey, laat ik een weekend last minute boeken naar Spanje,voordat ik naar Breda ga om daar aan de slag te gaan in een totaal nieuwe winkel.

Dus ik natuurlijk snel de vluchten bekeken en geboekt. Daarna appte ik een vriendin van me of we volgende week konden afspreken. En ze zei: Stef, ik wil mee!! Maar zij was op haar stageplek tot 9 uur, dus hebben we via de app alle gegevens doorgegeven en heb ik geboekt voor haar.

De volgende dag heb ik haar opgehaald van stage zodat ze bij mij kon slapen, en vrijdag gewoon makkelijk naar Eindhoven Airport konden gaan. Maar toen zagen we dat er geen bus reed zo vroeg. Dus heeft mama ons opgehaald om 5 uur in de ochtend en naar het vliegveld gebracht. Om 7 uur vertrok onze vlucht voor een duur van 2 uur.

Eenmaal aangekomen heb ik onze auto opgepikt en zijn we boodschappen gaan doen, het was lekker weer, zo'n 25 graden. Eenmaal klaar met de boodschappen, hebben we onze koffers uitgepakt en alles klaar gemaakt voor de lunch. En hebben we lekker in het zonnetje gegeten. Toen wilden we natuurlijk zo snel mogelijk naar het zwembad om te gaan zonnen.

Paar uurtjes uitgehouden en zijn we gaan douchen. Rond 20:30 reden we naar Albir om te gaan eten, bij Zero Zero, restaurant trouwens met een Nederlandse eigenaar.
Wat heel grappig was, ik weet dat ze altijd een leeg bord serveren en daarna pas de soep ingieten. Dus ik wachtte mijn vriendins reactie af en haar ogen stonden van: waar is mijn soep haha! Eenmaal klaar met eten liepen we langs de boulevard naar een loungebar om nog een cocktail te drinken en een waterpijp te roken.
We waren natuurlijk helemaal kapot omdat we die ochtend om 04:00 waren opgestaan en dus al bijna 24 uur wakker.  Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen.

Tot wel 11:30 hebben we lekker geslapen, toen hebben we vers stokbrood gehaald en weer op het balkon gegeten.
Daarna onze bikini aan en de auto gepakt om naar het strand te gaan. Natuurlijk reed ik de 1e keer verkeerd omdat ik er vorig jaar voor de eerste keer was geweest.

Daar zijn we ongeveer 2 uurtjes geweest en zijn we weer aan het zwembad gaan liggen. Na het zonnen zijn we naar mijn oom en tante gegaan om daar een borreltje te drinken.
Was super gezellig! Toen zei ik omdat mijn vriendin geen pumps bij zich had: kom we gaan pumps voor je kopen bij La Marina het winkelcentrum.  We zijn naar Zara gelopen en natuurlijk daar meteen geslaagd!

s'Avonds zijn we naar Va Bene gegaan om te eten! Een top Italiaans restaurant.
Lekker gegeten en daarna nog over de boulevard gelopen.

De volgende dag weer lekker uitgeslapen haha, en weer ontbeten. En WEER aan het zwembad gelegen, want als we op die zon in Nederland moeten wachten... Om 18:00 moesten we weer bij mijn oom en tante zijn om te gaan eten. Deze keer zijn we Benidorm in gereden en nog wat aan de boulevard gezeten.
We wilden wel op tijd in bed liggen omdat we onze wekker weer om 04:00 moesten zetten omdat we om 07:00 onze vlucht hadden.  Vanuit vliegveld moest ik door naar mijn werk!

Maar het was een top weekendje mede dankzij mijn vriendinnetje!

Aanstaande donderdag helaas nog geen nieuwe vlog. Volgende week 18 mei wel! Tot volgende week,

X Stef

The Carribean #blog4

Dinsdag Honduras - Mohagany bay; yesss honduras hier had ik ook zo'n zin in ik was zo benieuwd naar het land en de natuur! Ik was alweer vroeg wakker rond half 7! Mijn moeder en ik zijn gaan ontbijten en daarna werd er omgeroepen dat het wat uitliep voordat we aan wal konden gaan. Deze keer ging ik alleen op excursie namelijk horse back riding and swim! En daarna 2 uurtjes de tijd om te zonnen en te genieten op een private beach.

Toen ik de pier op liep keek ik al mijn ogen uit zo mooi was het daar. Het was een mooie bus tocht maar ik zag toch heel veel armoede. Wat hebben wij het dan toch maar goed in Nederland. Eenmaal aangekomen op onze bestemming kregen we kluisjes, waterschoenen en een cap als bescherming. Een voor een werd er gevraagd of we enige ervaring hadden met paardrijden waarop ik natuurlijk antwoordde dat ik enige ervaring heb opgedaan. Ik dacht als ik op zo’n paard van Sanne kan klimmen kan ik het ook op zo'n kleine pony. Toen ik eenmaal zat voelde het weer als van ouds.

We reden een route over het eiland en er werden foto's van ons gemaakt. Toen kwam het leukste gedeelte, er lag een klein eilandje en ik reed van het strand het water in. Omgeven door water tot aan mijn knieen steeds dieper tot ongeveer aan de heup. Black Magic de naam van mijn pony vond het helemaal geweldig en maakte grappige geluiden en hapte naar het water. Toen een tourguide aan me vroeg of ik genoeg ervaring had om echt te gaan zwemmen en het diepe in te gaan antwoordde ik YES! En daar gingen Black Magic en ik dieper de oceaan in en hij begon te zwemmen, een van mijn leukste ervaringen ooit! Ik natuurlijk mijn zusje gebeld en enthousiast verteld dat ik heb gezwommen met de pony! Daarna ging ik het strand verkennen en het was adembenemend! Daarna kreeg ik de vraag van Amerikanen of ik bij hen wilde komen zitten. We raakte aan de praat en het waren super gezellige mensen! Ze komen uit Nasville Tennessee. Ze vroegen me of ik niet in de States wou gaan wonen waarop ik antwoorde ja helaas moet je daarvoor een Green Card hebben. Waarop zij weer antwoordde ; not if u gonna marry our son : HAHA! Dus ik ben uitgenodigd om naar Nasville te komen, wie weet ooit!

Daarna heeft een lokale bewoonster mijn haren ingevlochten, heb ik mijn foto's bekeken van het paardrijden en ben ik een Piñacolada gaan drinken. Rond 14:30 was het weer tijd om terug in de bus te stappen. Eenmaal terug aan boord ben ik mijn moeder gaan zoeken om te kijken waar ze uit hing. Daarna zijn we gaan douche, en weer gaan eten in een van de restaurants van de cruise boot

En het is woensdag; Belize, Belize City. We hadden de wekker om half 8 gezet en zaten om kwart voor 9 aan het ontbijt. Na het ontbijt ben ik even alleen naar Lido dek gelopen om van het uitzicht te kunnen genieten. Daarna zocht ik mijn moeder weer op want we moesten in Amber Palace verzamelen voor onze excursie. Deze keer moesten we weer met groepen op de tender boten stappen om aan wal te komen. Eenmaal in de stad zochten we weer onze groep op en konden we in de bus stappen. We kregen een bus tour door Belize City, we zagen de scholen, ziekenhuizen, voetbalvelden etc. We reden richting de Jungle voor een kayak tour. Er was een zwembad aanwezig waar ook de lokale bevolking naartoe trok als het er heel warm was. Daar gingen we de kayak in, mijn moeder ging achterin zodat zij al het werk kon doen haha! Ik wou natuurlijk wat filmen en fotos maken. Het was even wennen maar na 5 minuutjes was de samenwerking voor elkaar. We voeren steeds dieper de dicht beboste jungle in wat uiteindelijk uitmondde in een bredere rivier. De jungle was geweldig!

We zochten naar baby krokodillen die daar aanwezig zouden moeten zijn. De tour gide sprak eigenlijk alleen maar over de baby krokodillen waarop ik vroeg waar is mama krokodil dan? Aangezien dat grote en gevaarlijke beesten zijn, wilde ik die liever niet tegenkomen op dat moment. Ze vertelde ons dat die nooit ver weg zijn van de baby's.We kwamen weer terug in de beboste jungle en plotseling toen we ver de jungle inkeken zagen we kleine aapjes voorbij slingeren. Uiteindelijk kwamen we terug en kregen we een Belizian lunch ; aardappel salade met kip en rijst! Na de lunch hadden we nog de tijd om te genieten aan het zwembad of in de hangmatten. Daarna was het weer tijd om richting de stad te gaan, WE HAD AN UNBELIZIAN DAY!

En we zijn alweer een week van huis; donderdag; COZUMEL, MEXICO. De boot had aangelegd aan de pier, we gingen ongeveer om 8 uur aan wal. We hadden ook vandaag weer een excursie geboekt naar een eiland. Met een andere boot vertrokken naar het eiland. Na een klein uurtje kwamen we aan op Pasion Island. Ook daar was het weer geweldig mooi. We zochten een plaatsje uit om lekker te gaan zonnen. En zaten om 10 uur al aan onze eerste cocktail. Drie uur lang konden we het eiland verkennen.

Na de super lekkere Mexicaanse lunch heb ik leuke kadootjes gekocht in de souvenir winkel. En ik heb voor mezelf een Mexicaanse sombrero gekocht, super cool! De tijd vloog voorbij en gingen we terug naar de haven waar we nog een cocktail hebben gedronken en daarna terug aan boord gegaan.

Alweer onze laatste dag aan boord, vrijdag; FUN DAY AT SEA. Deze dag hebben we lekker uitgeslapen en daarna ontbeten. Vandaag voeren we terug naar Miami dus genoten we van onze laatste dag op deze geweldige boot in een van de lounge clubs.

Kaaiman Eilanden en Belize waren heel mooi maar als ik terug kijk naar deze vakantie dan was Honduras het hoogtepunt en zou ik daar zeker terug gaan wat ook voor Mexico geldt.

De vakantie zit er nu echt op. We moesten voor 8.30u de kamer uit zijn dus hebben we een plekje op de boot gezocht om te wachten totdat wij van boord konden. Dat ging nogal moeizaam waardoor we uiteindelijk pas om 11.00u door de douane gingen om Miami weer binnen te komen. Op de bagage gewacht en een taxi gepakt naar Miami International Airport.

Het was een geweldige ervaring en ik zou iedereen aanraden naar deze landen te reizen want wat is het daar mooi!

Bedankt voor het lezen van deze blog, tot volgende week. Kijk ook even onze tweede vlog!

LIEFS STEFFIE

Let’s go Miami #blog3

Jaaaaaa eindelijk is het zo ver, als jullie deze blog lezen zit ik al een paar dagen in de zon. Donderdagochtend ging al heel vroeg de wekker. Om 4 uur vertrokken we naar het vliegveld Dusseldorf. Ik had de avond van tevoren bij mijn ouders geslapen zodat we rechtstreeks naar het vliegveld konden gaan. Aangezien we hadden beloofd om ook een vlog te maken over deze vakantie, had ik de wekker maar iets eerder gezet zodat ik ook nog wat tijd had om een stukje film op te nemen.. En dat ging natuurlijk niet meteen de eerste keer goed haha. Ook moet ik jullie mededelen dat vandaag niet onze eerste vlog online zal komen.. Vanwege de slechte internet verbinding is het niet gelukt om alle filmpjes door te sturen naar Nederland dus de vlog volgt zo snel mogelijk, sorry!

Om half 10 stapten we in het vliegtuig en na 9 uur en 45 minuten vliegen kwamen we aan op het vliegveld in Miami. Ik had maar weinig geslapen in het vliegtuig want ik wilde het eten niet missen omdat ik zo’n honger had haha. En na weinig slaap hoop je dat je snel wat kan pinnen en snel naar het hotel, dat alles mee zit bedoel ik... Maar dat was natuurlijk niet zo haha, ik kon niet cash pinnen.. na een paar keer gebeld te hebben met mijn bank was dat gelukkig snel opgelost. Vervolgens hebben we een taxi naar het hotel genomen, onze spullen op de kamer gelegd en gelijk de stad in gegaan. Boulevard op en natuurlijk even naar het strand. Wat is het daar mooi, niet normaal! Daarna toch maar besloten om op tijd naar bed te gaan want de jetlag begon ons wel een beetje dwars te zitten.

De volgende dag, zaterdag, werden we natuurlijk na die extra uren slaap en het tijdsverschil, voor de wekker wakker en wel om 06.00u. Toen maar lekker gaan ontbijten. Weer veelste veel gegeten van omelet tot wentelteefjes tot aan grote schalen fruit

Het was op zich best goed weer maar het waaide net wat te hard om op het strand te gaan liggen. Dussss, iedereen die mij kent weet wel wat we toen hebben gedaan, geshopt op Lincoln Road. Amsterdam is er niks bij! Na het shoppen hadden we totaal iets anders op de planning staan, naar de alligators. Aangekomen bij de excursie stapten we in een airboot, ik wilde alles voor jullie filmen maar daar ben ik maar mee gestopt nadat ik mijn camera bijna verloor omdat het zo hard ging. Na een tochtje van 10 minuten zagen we ze dan, de alligators.

We werden meteen gerustgesteld door de organisatie, wat ik wel heel fijn vond haha. Krokodillen doden echt om iets dood te kunnen maken maar alligators doden omdat ze honger hebben dus die beesten hadden hun maaltijd al gehad. Maar wat een beesten, dat was echt heel gaaf. s'Avonds de dag afgesloten bij een heel lekker Italiaans restaurantje.

En toen was het alweer zaterdag. Vanochtend nog even naar het strand, South beach, gegaan en maar gelijk begonnen aan een lekkere cocktail. Na een paar zon uren zijn we terug naar het hotel gegaan om ons uit te checken en klaar te maken om naar het cruiseschip te gaan waar we de rest van de vakantie op zullen verblijven. Aangekomen bij het cruiseschip keek ik echt mijn ogen uit, ook de zee, alles is zo indrukwekkend. Nadat we door de douane en paspoortcontrole kwamen (eigenlijk hetzelfde zoals op een vliegveld) zijn we even naar onze kamer gegaan en hebben we wat rondgelopen op het schip en daar ook maar een cocktail gedronken , het is tenslotte vakantie he.

Het is niet normaal, je kunt niks opnoemen wat er niet te vinden is op dit schip. ‘s Avonds in een van de restaurant op de boot gegeten.

Zondag hadden we een zeedag, dus het was niet mogelijk om van de boot af te gaan maar er is genoeg te beleven dus hebben we lekker aan het zwembad en in de jacuzzi genoten van het lekkere weertje. En natuurlijk ook weer wat cocktails gedronken. Dus eigenlijk alleen maar gelegen, gedronken en gegeten haha. Inmiddels had ik ook ontdekt dat er een buiten bioscoop was, hoe cool is dat. Helaas draaide er geen leuke films deze avond maar dit wil ik zeker nog een keer doen een deze dagen, onder de sterrenhemel, buiten een film kijken.

Na een hele dag en nacht op zee te zijn geweest werden we maandag wakker op de Kaaiman Eilanden. Weer werd ik heel erg vroeg wakker en ben gelijk mijn bed uit gegaan om te zien hoe we de haven binnen vaarden. Vandaag zijn we weer lekker naar het strand gegaan en is het vooral weer liggen, eten en drinken geweest haha. Na het strand hebben we nog een rondrit op het eiland gehad. Hier is het ook al zo mooi, de zee is zo helder en wat wel heel bijzonder is, hier hoeft niemand belasting te betalen! Ook de maandag ging weer heel snel voorbij na weer lekker gegeten te hebben zijn we weer gaan slapen.

Hoe mooi is dit ?!

En inmiddels is het alweer dinsdag en zijn wij niet meer op de Kaaiman Eilanden maar in Honduras. Het gaat allemaal veelste snel voorbij! Maar we gaan nog heel veel leuke dingen doen, dadelijk ga ik paardrijden in de zee, wat zal San hier jaloers op zijn haha. Maar al die dingen kunnen jullie terug lezen in de blog van volgende week en natuurlijk in de vlog zien die er zo snel mogelijk aankomt.

Bedankt voor het lezen van deze blog, tot volgende week, kijk ook even onze allereerste vlog!